DWD-MediaDWD-Media

informatief / betrokken / overzichtelijk

DWD Groep: al generatieslang onderscheidend in beeld

Wouw – Elke onderneming wil opvallen. Maar hoe doe je dat? Wat wil je uitstralen? Welke boodschap geef je af en hoe breng je het karakter van jouw bedrijf in beeld? Allemaal vragen die DWD groep graag helpt te beantwoorden. Dit fullservice grafimediabedrijf is zowel specialist in hoogwaardig druk- en printwerk als in visuele communicatie in de breedste zin van het woord. Maar wie zijn eigenlijk de gezichten achter DWD Groep en wat drijft hen om steeds weer tot het uiterste te gaan voor hun klanten?

 

Voor velen in deze regio behoeft DWD Groep eigenlijk geen introductie meer, maar voor wie dit karaktervolle familiebedrijf nog niet kent, even wat feiten op een rijtje... Het bedrijf werd opgericht in 1970 door Piet Bartels die zich indertijd voornamelijk richtte op offset drukken. Het bedrijf groeide evenredig mee met de ontwikkelingen in druk- en printtechnieken. Zoon Stefan die tussen de drukpersen opgroeide, ging een steeds grotere rol in het bedrijf vervullen. Zo’n vijftien jaar geleden nam hij officieel het stokje volledig over van zijn vader en moeder, samen met zijn vrouw Mischa, die tevens de stuwende kracht vormt achter deze krant. De appel valt ook in het gezin Bartels niet ver van de boom want Vera en Coen, de oudste dochter en zoon van Mischa en Stefan, zijn inmiddels werkzaam binnen het bedrijf. Gezamenlijk geven ze antwoord op de vraag wat hun onderneming zo speciaal maakt…

 

Bedrijfs-DNA

 

“We leveren service en kwaliteit tot in de puntjes”, voert Mischa aan. “Nu kun je dat natuurlijk makkelijk roepen, maar als je die belofte niet waarmaakt, komen klanten echt niet terug. Dat doen ze bij ons wel!” Stefan beaamt dat volmondig. “En zeker zo belangrijk is de enorme kennis en ervaring die we in huis hebben, los van de allerbeste apparatuur waarover we beschikken. Waar we ons tevens in onderscheiden is dat nagenoeg alle stappen van het productieproces -van concept tot en met de uitvoering- plaatsvindt onder één dak.” Mischa haakt daarop in: “Daardoor is er continue controle over het proces en kunnen we snel anticiperen. Met de klant meedenken zit in ons DNA. Dat geldt overigens voor ons hele team. Alle medewerkers voelen dezelfde trots en passie voor dit mooie vak en bedrijf als wij voelen. Samen trekken we alles uit de kast om een prachtig product neer te zetten en ieder teamlid staat vooraan als het gaat om het opdoen van nieuwe kennis en technieken. Innoveren betekent ook investeren in de ontwikkeling van je personeel.”

Gepersonaliseerde prints

 

Het kleurrijke logo van DWD Groep is exemplarisch voor de veelzijdigheid en creativiteit die dit fullservice grafimediabedrijf te bieden heeft. “Wij kunnen enorm veel betekenen voor ondernemers als het gaat om zichtbaarheid en herkenbaarheid richting potentiële en bestaande klanten”, aldus Mischa en Stefan. “Buiten signing, promotie- en reclameartikelen zijn wij tevens expert in gepersonaliseerde prints, waaronder mailings die wij desgewenst volledig verzorgen. Stuur je een mail om jezelf als bedrijf voor te stellen, is de kans groot dat die meteen in de digitale prullenbak van de geadresseerde verdwijnt. Maar schrijf je iemand op naam aan met een pakkende inhoud, dan heeft diegene letterlijk iets in handen wat zijn of haar aandacht vraagt. Computers mogen dan nog zo handig zijn, er gaat niets boven persoonlijke aandacht, al is het in eerste instantie op papier.”

Eigen klantenportaal in huisstijl en printing on demand

 

Daar wil Coen, die de komende periode aangrijpt om zich alle facetten van het bedrijf eigen te maken,  graag op inspringen. “Ik vind internet een geweldig middel om inspiratie op te doen. Het helpt mij een eigen visie te ontwikkelen en opent een wereld vol mogelijkheden. Zo biedt onze webshop een gemakkelijke ingang. Maar uiteindelijk blijkt dat klanten toch graag persoonlijk contact willen. Omdat ze specifieke vragen hebben of eenvoudigweg willen weten aan wie ze een eventuele opdracht toevertrouwen. Hun vragen dagen ons weer uit om met nieuwe ideeën te komen; een soort kruisbestuiving dus. Het digitale gebruiksgemak bewijst zeker zijn waarde voor klanten met herhaalde orders. Zij krijgen een, in hun eigen huisstijl ingericht, portaal waarin zij snel en efficiënt orders kunnen plaatsen. Printing on demand scheelt een hoop voorraad, is dus duurzaam én goedkoper.”

Complimenten van de klanten

 

Vera is haar broer voorgegaan en heeft, naast haar HBO opleiding, in het afgelopen jaar al uitgebreid ‘geproefd’ aan alle processen binnen het bedrijf. “Ik richt me op dit moment vooral op de productafwerking. Ik ken het product, weet hoe het gemaakt is en het geeft mij veel energie om het eindresultaat over te mogen dragen aan de klant, waar ik samen met mijn opa naar toe rijd. Hij heeft altijd een grote rol gespeeld in mijn leven. Als klein meisje al zette hij mij in de papierbak, zodat ik veilig mee kon kijken terwijl hij en mijn ouders aan het werk waren. Dat samenzijn is waardevol, bovendien mag ik alle complimenten van de klanten in ontvangst nemen. Leuker en mooier kan toch niet?

De beste reclame

Leidt de samenwerking tussen de leden van het gezin Bartels dan nooit tot wrijving? “Nee”, zijn broer en zus het roerend met elkaar eens. “Vroeger al tijdens het eten werden er dingen besproken die het bedrijf betroffen. Hoe jong we ook waren, altijd kregen we van onze ouders de ruimte om mee te praten. Nu krijgen we de kans om te ontdekken of onze inzichten reëel zijn en uitvoerbaar.” Beide spreken de ambitie uit om DWD Groep nóg verder te laten groeien. “Maar wel mét behoud van ons kleinschalige karakter”, benadrukt Mischa. “Als klanten zich een nummer gaan voelen, ben je als bedrijf verkeerd bezig. Wij willen onze opdrachtgevers kennen en nodigen hen gerust uit om een kijkje te komen nemen bij ons op locatie. Iedereen wordt altijd hartelijk ontvangen door Bianca die ons bedrijf van haver tot gort kent en al 18 jaar ons visitekaartje aan de balie vormt. Betere reclame dan een warm welkom en een persoonlijke benadering kun je tenslotte niet hebben.”

 

DWD Groep, Vroenhoutseweg 2-b, 4703 SJ  Roosendaal, 0165-570686, www.dwd-groep.nl, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.